~ PeRMaTa HaTi Ku ~

~ Erti Sebuah Kehidupan ~

Rabu, 29 Disember 2010

~ Lunch With My Friends ~

( Kawan2 Ku )

( Gelagat Di Sena Mock )

( Sedap x?? )

( Awek tourism Management )


Humm..kemarin telah mnghabiskan duit RM12 untk sekepala g lunch kt sena mock..adoiii..tiap2 ari selasa kena laburkan RM12 untk makan di situ..bnda ni kami x rncang..juz utk tlg member2..MY BFF ajak g makan kat sana sbb dia msak pada ari tu..mggu lpas g makan jgak sbb dia tukang wat air..hehehe..mggu depan kena g lg sbb dia serve..adoii..makan sana ala2 v.i.p..mkn kena control..mana nk kenyang beb!! hehehe..hangus jerk RM12 sy..huhuhu..x knyang pon..mkanan pon ckit..hehhe..alamakkk!! byk songeh lak..umm..lpas makan..trus msuk kelas..pas 2 blik kelas beli nasi lemak utk tapau balik bilik..waahhh!! mkn nasi lemak lg sdap..kuarkan RM2 jerk..huhuhuhu..kenyang jerk..~ngeeee

Isnin, 27 Disember 2010

~ Khas Untuk Awak..~



Awak..
ari ni awk dftar uitm..apa prasaan awk?
Msti awk penat kan..bla peluh..xde org nk lap kan awk (sllu sy yg lap)
Sy hepi bla awk dpt smbung blajar..(kos kulinari)
Sy nk awk bljar sungguh2 tw..jgn main2..sy tw awk pndai..
Awak..
Pas ni leh la awk msak utk sy..
sy xpyah la msak utk awk..
ehehhe..sy syg awk tw x..
Umm..harap2 awk leh bwak kos tu..(snang je tu)
Awak..
Sy teringat awk ckp kat sy..
awk nk bljar tggi2..
awk nk kumpul duit..
awk nk kawin ngn sy kan?
 xpe awk..sy tggu awk..jgn rsau..
Awak..
Sy Rndu awk..
ri ni sy careless lg..
awk sllu marah sy..
sy slalu luka..
sy kan budak buas & nakal..
Awak..
sy rndu awk..
tp,,sy tw awk sbuk ngn orientasi lg..
xpe..sy pham perasaan awk..
sy xnk ggu awk..
sy syg awk sgt2..
Awak..
Thanks sbb slama ni wt idup sy brmakna..
thanks sbb sudi jadikan sy awek awk..
thanks sbb hrgai sy..
thanks sbb leh tahan ngn pangai buas & nakal sy ni..
Thanks sbb faham perangai sy yg sbnar..
Awak..
I Love U So Much..
Sy Ingat Pesan Awk..
Sy syg awk sorg jerk..
Awak pon kat sana..
Jgan La Main Mata Ngn awek..
Awak..
Ingat Pesan Mak Awak Pada Awak..
Setia Pada Yang Satu!!!
Sygggg Awakkkk!!

( Adiah Dari Awak Utk Sy )

( Adiah Dari Sy Utk Awk..Murah Jerk..x mampu lg.. )

Ahad, 26 Disember 2010

~ Dating Ngn Bie ~

~Ngeee..rasa besttt sgt2 kuar ri ni..suke sgt..jalan bnyk..kul 9 smpai kul 4..wawahh..besttt..lamaa..leh spend time with my hubby..tlg plih dia sluar..cri stokin..hehehe..beli jam..cntik jam!! pas 2,,g mkan..thanks b..mkanan yg sgt sdap..sory sbb perabiz duit b ngn Lunch jerk dh dkat rm100..hehehe..muahh..syg awk tw x?? heheh..ape2 pon..awk mang besttt!!! ikut jerk pe yg syg nk..hhehe..smpai gduh nk byr duit jam..hehhehe..biee..bie..kngan yg x dpt d lupe kn utk ri ni..xkn lupe smpai seumur idup syg..hehehe..k..dh2..nk ltak gmbr lak..hehe..merapu jerk byk..hehehe..love u!! 


( Cinta Ati Saya )

( Adiah Dari Bie )

( Ngee..Sdap!! )

( Jantung Ku )


~~DATING!!!~~

Huhuhu..hri ni semangat nk jmpa my love..bngun pg2 dh x tdo dh..siap check keta lg(takot jd problem)..first g tecso bli jam..pastu pi alor setar mall bli kelengkapan utk ke uitm sok..my love teman ja..hehehe..dia la jd personal image advisor..hehehe..pastu pi plak tesco skali lg bli brang yg mmbe my love pesan..lama gak dok sana..memusing2 cari barang yg di pesan..lunch kmi hri ni dkt kenny rogers roasters..makan shicken spegetti..heheh..nk try la ktakan...sdap gak..licin..hehehepastu hntr my love blik poli..hurmmcpt sgt msa berlalu..to my love thanks for the gift..hehehe..rsa nk simpan ltak dlm frame ja..hehehe

Jumaat, 17 Disember 2010

~Jodoh Panjang Kot~~

video
Salam..huhu..ptg td lepas jumaat pi la ambik my love kat poli arau hantar pi shahab(tu ja yg mampu buat masa ni)..dalam keta dia ajak tukar fon..okay..huhuhu..x sangka yg kmi da minat n dgr lagu yg sama..wahhh..minat tangkap gambar n dgr lagu dari westlife - season in the sun..huhuhu..cam x caya la plak..huhuhuhu..mungkin jodoh panjang kot..harap2 cam tu la...aminnn...

Khamis, 16 Disember 2010

~FIRST TIME~

Hehehe..ni giliaq bie dia lak nk wat post..ngeee..xtaw nk wat pa lg..ermmm...ingt la msa first kuar dating ngn dia..wat muka xtaw malu msok poli smpi dpn blok..pastu bwak g tgk wayang cta twilight yg latest kowt..ntah xtaw nk sbut nma cta tu..bli tiket pas g jln2 dlu..mkn dkt Nash Donut..g tgk kasut..yg herannya bru first time jmpa face-to-face dh wat cam dh lma knl..huhuhu..msa nk tgk wayang dh tba..g bli popcorn pown share ja..xbli dua..huhuhu..heran2..bru jmpa dh cam knl lama..okay la..xla rsa kekok..rsa srnok pown ada..abis tgk wayang dh kna rush blik poli hntr dia a.k.a my love skng ni..smpat lg g bli KFC utk mmber dia yg xkuar..heheh..xpaaa...bie ikot ja..hehehe..

Selasa, 14 Disember 2010

~ Kau LeLaKi..Aku WaNiTa ~




Susah sgt ker nak jadi wanita yg baik?Banyak sgt ker amanah Tuhan yg perlu lelaki pikul??? jawapannyer, mmg tak susah dan mmg banyk, Bagaimana??? , bacelah dan pandai2lah cari jawapannyer: -


1 lelaki bujang kena tanggong dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.



2 lelaki berkahwin kena tanggong dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh. BERATKAN !



3 Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggong- jawab keatas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggong-jawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, menakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggong oleh suaminya.BERATKAN !



4 Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak.Walaupun begitu isteri boleh membantu.Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini. 



Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggong. Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggongnya seperti gunung dengan semut. Itu sebab nya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggong.



Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugrah oelh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya..
Wanita
******
1 - wanita auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki.
2 - wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sbaliknya.
3 - wanita saksinya kurang berbanding lelaki.
4 - wanita menerima pusaka kurang dari lelaki..
5 - wanita perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
6 - wanita wajib taat kpd suaminya.
7 - talak terletak di tgn suami dan bukan isteri.
8 - wanita kurang dlm beribadat kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pada lelaki. Pernahkah kita lihat sebaliknya?? Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah sepah bukan? itulah bandingannya dgn seorg wanita. 



Wanita perlu taat kpd suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita?



Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya utk menyara isteri dan anak anak..



Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan,malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil). 



Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita ini: Isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya.



Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini: suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.



Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana mana pintu Syurga yg disukainya cukup dgn 4 syarat shj: Sembahyang 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat suaminya dan menjaga kehormatannya.



Seorg lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala org pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata. MasyaALLAH.. . sayangnya ALLAH pada wanita .... kan



WALLAHUA'LAM

~ Kenapa Msti Aku?? ~

Npe msti aku?? Ape aku dh wat? Aku xkcau Balak Owg..Aku Dok Diam2 Lam Dunia Aku..Aku X Kcu Idup Spe2 Pon..Npe Mst Ade Yg X Puas Ati Tntang Aku?? Aku xde slah..aku tw aku x slah..npe mst aku yg kena? Hello?? Balak Ampa yg add aku?? apehal nk maki aku? yg aku tw..dh da owg add,,aku approve je la..mna aku tw tu balak ampa?? sudah la..ckup2 la..dh byk dh org maki..hampir stiap ari..msti akan ada...pe hal wei? bnda ni aku smpan lama..aku x gtw spe..sbb aku xmo owg len dok sbuk2 tny..balak aku pon aku x gtw..mybe mlm ni dia akn tw smua..au x trthan..aku trdiam..aku trgamam..ckup la ampa smua nk seksa jiwa aku..mgkin aku x lyak nk brkawan ngn org lam fb tu..la ni,,aku padam..aku dok diam2 kat blog ni..aku luah smua kt sni..aku dh ckup sabaq..ampa xmo kawan aku xpa..aku da balak aku..aku da family aku..smua tu lbih pntng dri aku kwan ngn ampa smua..dh laa..skg..xda lg fb..xde lg kawan2..idup aku utk balak aku,family aku..yg plg pntg..allah sntiasa d pihak yg benar..










Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu bererti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang.....

~ Pi Mana?? Mana???!! ~

Humm..suke sgt update blog msa mgrib..asal mgrib jerk..idea dtg..asal mgrb jerk nk bka lptop..asal mgrib jerk,,wndu my hubby..hehehe..alamakk!! jgn pikir kot len k??huhuhu..haaa..nk gtw ampa nie..lpas sy post pasal kawan sy smlam..ramai tny..eh mna pkwe awk? npe x post tntang dia? eh?? kawan ker lbih pntg? eh? dia xmarah ker awk post tntg kawan2 awk? haaa..ni cek nk crita..bkn cek xmo boh..cek sja ja nk pomot kwan cek..hehe..my hubby x leh nk pomot sgt2..satgi da yg brkenan..susah cek..ok..xpa..dh ampa nk sgt sy pomot..haa..ri ni blog kmi..kmi cte pasai dia ja..ok?? Ampa rajin2 la bc kt bwah tu!! ~ngeee


( Kesayangan Sy!! )


.
Ahmad Jalalluddin Bin Mohd Noor
20 Tahun ( 01/02/1990 )
Bekas Pelajar Kolej Komuniti Sg Petani
Kos Hotel & Katering ( chef wooo~~ )
Dok kat Alor Star
Caring,,so romantik..(cewaahhh!!)
Alim.....kotttt.. (~ngeeee)
comel cam sy!! ( perasan lak!! )
suke makan..(elok dh kami dua..)
suke tlg owg..
suke sgt2 perabiz krdit utk kol & msj..
Sgt2 Nakal & Suke mngusik ( grrrammm sy!! )
sgt2 x kisah apa yg awek dia wt..
akan tgur pe yg awek dia wat..(klu salah)
xpnah lupekan awek dia..(cewaahhh!! )
wlopon sbuk..mst kol & msj..( sbuk jerk awek dia!! )
Penah Jnji Nk msak Spageti Utk Awek Dia..( smpai skg x pon..hampehh!! )
X suke Marah2..( awek dia jerk asyik mrah dia..)
Senyummmm Jerkkkkk!!!



Isnin, 13 Disember 2010

~ Terima Kasih Kawan!! ~

( My BFF )

Waahhhhh!! Rasa beruntung bler ade kawan yg sggup brkorban utk kawan sndri..hehe..bess sgt2 dpt kwn cm tu..brsyukur sgt2!! humm..kpada kawan sy tu..thanks sbb ajar sy wt blog ni..ajar sy wat bling2 kt mouse sy ni..eheheheh..klu awk xde..x cntik la blog sy ni..hehee..awwkkkk..sy byk susah kn awk ken? hehe..tp,,awk ckp xpe..x susah pon..demi sy..heheh..kn awk?? awkk tw x?? sy bes sgt dpt kwan ngn awk..hehe..awk tw x..sy truja tw ble mouse sy jd cm 2..tiap2 kali sy dok tgk2..min2..heheh..awkkk tw x?? mlm ni sy nk mntk tlg awk lg..hehehe..hope awk on9 jap g..hehehe..awkk byk brsabar ngan sy!! sy x pham2 lg..tp awk trang satu2..sy suke cara awk..heehehe..awwkkkk!! hope kite leh kekal kawan smpai ble2..sy syg kawan sy!! 


P/S ::::: Ditujukan Khas Utk ( Mohd Rizal Sharizman )
          Hope awk x marah sy :P

Ahad, 12 Disember 2010

~ Penghibur Kala Sunyi ~

( Yg no-1 (pakwe sy),
no-2 (Rizal Sharizman),no-3 (Hasrizal Johari) )

Sje je gatai tgan nk post bnda ni..hehehe..suke2..nk kongsi sal best friend sy ni..heheh..dorg mst ada time sy sunyi..heheh..suke3..hehehe..bes sgt3..tp,,ramai tny..npe best friend mst lelaki? npe x pmpuan? eh? awak gatai ker? humm..sy nk gtw korg smua..best friend laki lbih bek dri pmpuan tw x? pmpuan ni kdg2 ske tikam org dri blkg..sy dh cukup serik..ble laki ni..kite ngadu pape pon..dorg ttap cool!! i like..hehehe..umm..penghibur hati sy yg pling utama mst lah pakwe sy yg trsyg..AHMAD JALALLUDDIN..pnghibur hati sy yg ke-2 RIZAL SHARIZMAN..Pnghibur Yg ke-3 ni HASRIZAL JOHARI..dorg ni sporting tahap cipan..mang sempoi r jd kawan dorg..kawan2..sy syggg korg smpai mati!! love u!! opsss!! pakwe sy jelez nnt..heheeh..ape2 pon..pakwe tetap no-1..eheeheh.. :)

~ Bertunang??!!! ~

Arrghhh!! gerun bila mndgr ayat 2..hehehe..mampos aku..bler my bie telah suara kn tntang tu!! humm..plzz laa..jgn pikir mcm 2 lg leh x? humm..kite sme2 msih bljar kn? nnt bler dh tamat smua..bwu kite pikir..insya allah ble dh jodoh..xkn kemana sygg..sabar lah..percaya la pada awek mu ini..umm..kakak smua x lpas lg..xkn sy nk langkah bendul?? wawawawahhh!! no!! hehehe..no!! no!! my hubby..plzzz..hehehe..dh2..jgn dok ngarut..umo bwu sthun jgung..dh pikir sal tunang..kawin!!.eeiiii..ape 2?? hehehehe..biee..biee...bljar dlu..da umah..da keta..da keje ttap..bwu pikir msa dpan k syg?? muaahhhh!! sy syg awk laaa..sy xkn g kt org len..sy ttap ngn awk..sy x lari mna pon..hehehe..muaahhhh!!

Selasa, 7 Disember 2010

~ Dating Vs Shopping ~

08/12/2010 kite brjumpa kmbali..stlah lama x brjmpa..( sebulan kot..cuti sem..hehehe.. )..rnduuu awk sgt2!! thanks awk sbb sudi bwk sy kuar..awk sggup drive jauh2 untk amik sy kt poli..heheh..sukeeee sgt2..syggg awkkk bie!! balik shopping..smua keletihan..tp,,x bpe nk epi ckit sbb,,bie sy dmam :(..so,,dia x larat jln sgt..hehehe..ciann awkk..tp,,ttap kuatt utk tman sy shopping..spe x syg awek ken?? hehhehe..umm..nk tlis pe g ni? humm..nothing..!!!

~ Setia Bersama ~


.: Frenzy . Fm :.
Mesti Gempak Punya!~
MINTA LAGU