~ PeRMaTa HaTi Ku ~

~ Erti Sebuah Kehidupan ~

Jumaat, 14 Januari 2011

~ GuRuh Kuat & Kilat McM Dah Nk Kiamat Di Nibong Tebal ~





Keadaan kilat d luar tgkap 

Memohon Pada Mu Ya Allah 

Pg td 15/01/2011..kul 4.45 pg..Di Perumahan Polis IPD Seberang Perai Selatan..tdo sy trggu oleh bunyi yg kuat cptaan allah..bunyi tu sdah ckup mmbuatkan sesorg tu insaf! sy trkjut & trus menutup suis lptop ku yg sdang trpsang..tkut jgk klu kilat sambar..sdang sy mnutup suis tu..tbe2 trasa kebas d tgan,,.bru ku thu,,tlah trkna renjatan ckit..nsib bek skit jerk..klu x,mau trangkat rmbut ku!! umm..aku trjerit ble trkna renjatan & di susuli ngn bunyi guruh yg amat kuat..ujan d luar brtambah lebat..kilat bagai org menangkap gmbr..bunyi kuat mcm dh nk kiamat!! ya allah..ampunilah dosa ku ya allah..sdng ketakutan..spupu ku yg berumur 9 thun dtg kpada ku..tdo ngn aku..dia tkut kata nyer..smntara itu..kakak ku pon dlm ktakutan..aku mnyuruh brtenang..aku trdiam..trdiam dgr bunyi trsbut..bergegar rasa umah..aku hnya mmpu pejam mata..berdoa dalam hati..ya allah ya tuhan ku..slamat kan lah aku..slamatkan lah kluarga ku ya allah..ya allah..bala bencana apa yang kau hendak berikan kpada umat mu ya allah..guruh td dh x bunyi ape2..aku brasa lega..tp,,trdgar lg..lg..dan lg..shgga berkumandang azan subuh..bru lah guruh trsbut berenti..alhamdulillah..aku berterima kasih pada mu ya allah..engkau dh wat aku bnar2 insaf dgn smua ni..trima kasih ya allah..humm..pristiwa ni bnar2 mmbuatkan ku tkut & mmbuatku berasa kerdil d depan maha esa..terima kasih ya allah..tlah mnginsafkan aku..

0 ulasan:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

~ Setia Bersama ~


.: Frenzy . Fm :.
Mesti Gempak Punya!~
MINTA LAGU