~ PeRMaTa HaTi Ku ~

~ Erti Sebuah Kehidupan ~

Selasa, 22 Mac 2011

~Layakkah Aku?? ~

Bgn pg ini aku sedar selama ini aku rasa aku telah menggangu kehidupan seseorang....tp dalam hidupku ini, baru sekarang aku rasa diriku ini dihargai dan di sayangi....tp dalam perkara ini, kita xboleh memaksa seseorang itu...jika selama ini aku berseorangan,tp sekarang aku bersyukur sebab ada seseorang yg dapat aku kongsi suka duka bersamaku...bukan ada apa2 perasaan,tp aku betul menghargai apa yg ia lakukan untuk ku...

satu hubungan itu amatlah susah untuk dijaga...dimana kita haruslah bertolak ansur, saling memahami,jujur n ikhlas....jika semua 2 tiada,sia2 lah sebuah hubungan itu...xkira lah hubungan apa pun,yang penting kita harus tahu apa yang kita harus lakukan...oleh itu,jgn kita mencari apa yang kita rasa xkn dapat,tp hargailah apa yang kita ada,sekurang2nya kita akan menemui sesuatu daripadanya...oleh itu,layakkah aku mendapatkan semua itu,atau semua ini hanya mainan semata2...layakkah aku hadir dalam hidup seseorang...walaupn aku memberi seluruh perhatian n komitment,tp jika aku tidak mendapat perhatian,haruskah aku undur diri,kerana kesakitan hati ini amatlah perit untuk ditanggung seorang diri...

mungkin kesilapan dulu telah menjadikan hubungan ini xkan berjaya,tp percayalah,ada seseorang yang dapat menerima n memaafkan kesemua itu,jgnlah sesebuah hubungan itu berlandaskan penipuan n kepura-puraan..tp haruslah diketepikan rasa ego n perasaan pentingkan diri..kerana aku sekarang dapat menerima kesemuanya...hayatilah apa yang aku coretkan wahai kawan2ku...kerana kehidupan kita ini bagaikan roda,sekejap kita diatas,sekejap kita dibawah..juga hidup ini ibaratkan lilin yang menerangi sesuatu,tp rela dirinya dibakar berterusan..andai kata diriku ini sebagai lilin,aku sanggup korbankan diriku ini..biarlah aku tidak dapat apa2 asalkn aku berasa gembira kerana aku dapat mengembirakan seseorang yang aku hargai...

kehidupan ini amatlah singkat,mungkin satu masa nnt aku akan pergi..kenangan yang aku perolehi amatlah aku sayangi...mungkin ini kali terakhir aku dapat ucapkan semua ni,kerana mungkin masa akan datang,semua ini tiada lg....atau aku yg tiada di dunia ini,bg kawan2ku..ingatkan lah aku ini,walau kita tidak pernah berjumpa,tp ada kenangan yang kita dapat kongsi bersama,andai kata aku pergi,aku ingin mengucapakn terima kasih atas semuany,kepergian ku ini mungkin tiada membawa pengaruh kepada sesiapa,tp ingatah bahawa dulu,ku ini adalah teman yang selalu membahagiakan mu...salam terakhir...cik fara yune...utk..........


salam syg..
cikfarayune

0 ulasan:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

~ Setia Bersama ~


.: Frenzy . Fm :.
Mesti Gempak Punya!~
MINTA LAGU